با این اوضاع، ایران را هم غزه می‌کنید، این هم سندش!

تصاویری جدید از وضعیت فوق اسفناک هوای تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که کابران را شوکه کرده است.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت هم‌اکنون در وضعیت قرمز و ناسالم برای تمام گروه‌ها است.طبق پبش بینی‌های احتمالی هواشناسی تهران به زودی نفس خواهد کشید و هوای پایتخت دوشنبه و سه شنبه هفته آینده بارانی خواهد شد!

آلودگی هوا در تهران طی روزهای اخیر تشدید شده و امروز هم تداوم دارد، شاخص کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون بر روی عدد ۱۳۹ قرار گرفته و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است.

در خانه بمانید!

 

عباس شاهسونی؛ رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت:

* در زمان آلودگی هوا توصیه می‌کنیم افراد حضورشان در فضای آزاد را به حداقل ممکن برساند و از ماسک ترجیحاً N۹۵ یا P۲ و یا در صورت عدم دسترسی، از ماسک‌های جراحی سه لایه استفاده کنند.

* مصرف بیشتر آب، ویتامین C و مرکبات در این شرایط، بسیار توصیه می‌شود. فعالیت‌های ورزشی حرفه‌ای در این شرایط باید تعطیل شوند و در مورد ورزش‌های همگانی نیز توصیه می‌شود در فضای بسته و دور از منابع تولید آلودگی هوا مانند اتوبان‌ها و در مدت محدود، انجام شود.واکنش برخی کاربران در این رابطه را بخوانید:

* سام گیوراد؛ پژوهشگر و روزنامه‌نگار: هواشناسان عزیز، آن پاییز سرد و پر از بارانی که مژده‌اش را به ما دادید کجاست؟

* پیمان مولوی، تحلیلگر اقتصادی: خوب است آلودگی هوا را نمی‌شود لاپوشانی کرد جناب زاکانی!

* داروغه زاده، از مدیران اسبق وزارت ارشاد: خوبی همسو بودن دولت و مجلس و شهرداری اینه که تلویزیون هرشب گزارش آلودگی هوای تهران رو پخش نمیکنه، مردم بیخود و بی جهت نگران نمیشن. آفرین!

* کاربری به نام مینا هم نوشت: تهران از دور مثل شمال غزه است. آلودگی شدید معلوم نیست چه می‌کنید!

* ثنا، دیگر کاربر مجازی هم با کنایه نوشت: از وقتی جنگ غزه شده یه جوری بعضیا دیگه حال و دماغ مساله زن، آلودگی هوا، منقرض‌شدن‌یوزپلنگ ایرانی و … ندارند.

* محمد هم توئیت زد: با این سوال از خودم که علم بهتر است یا سلامتی؟! گلوی خودم توی خونه داره میسوزه بچه چطور بره مدرسه؟ اونم با دو زنگ ورزش!

آلودگی هوای امروز تهران

 

اخبار مرتبط
نظر دهید